Haber

Yapı Yol-İş: İşçiler yüzlerini Ankara’ya döndü

ÇANAKKALE – ÇOMÜ Öğrenci Yurdu inşaatında çalışan ve haklarını alamayan işçiler, Yapı Yol-İş ile birlikte eylem kararı aldı. Ancak işveren ile yapılan görüşmeler sonucunda işçiler, haklarını alarak eylem sürecini sonlandırdı.

Yapı Yol-İş Genel Başkanı Mustafa Adnan Akyol, Örgütlenme Sekreteri Barış Kaya ve Trakya Bölge Temsilcisi Cemal Bozkurt, Çanakkale’ye gelerek işçilerin hak talebi sürecini takip etti. İnşaat, karayolları ve İl Özel İdareleri ve kantar işçilerinin örgütlendiği Yapı ve Yol İşçileri Sendikası Genel Başkanı Mustafa Adnan Akyol, Çanakkale’deki sorunun diyalog yoluyla çözüldüğünü ifade etti.

Hem Çanakkale’deki işçilerin hak taleplerini hem de Türkiye’deki işçi ve emekçilerin mücadelesini, Mustafa Adnan Akyol ve Barış Kaya ile konuştuk.

Yapı Yol-İş Trakya Bölge Temsilcisi Cemal Bozkurt, Genel Başkanı Mustafa Adnan Akyol ve Örgütlenme Sekreteri Barış Kaya ve (soldan sağa)

‘ÇANAKKALE’DEKİ İŞÇİ ARKADAŞLARIMIZIN HAKLARI ÖDENDİ’

Çanakkale’de problemin, ülkedeki inşaat işçilerinin probleminin bir parçası olduğunu dile getiren ve sorunun taşeronluk sisteminden kaynaklandığını ifade eden Akyol, “Biz bu süreçle ilgili bir eylem kararı aldık. Buraya geldik ama taşeron firma görüşme talep etti. İki gün süren görüşmenin sonucunda da halloldu ve işçi arkadaşlarımızın hakları ödendi. Şu an itibariyle Çanakkale’de sorunun çözümü sağlandı” dedi.

İşçilerin sadece ekonomik değil artık politik taleplerle de mücadele ettiğini dile getiren Akyol, son dönemde artan işçi grev ve eylemlerine değindi: “Sadece ve sadece ekonomik mücadele değil işçilerin talebi. Aslında işçi sınıfının asıl derdi, sosyal haklarının biraz daha iyi, maaşlarının zamlı ve zamanında ödenmesi değil. Ne kadar korku, baskı, zulüm varsa bile vazgeçmiyorlar. Daha büyük kazanımlar için mücadele etmeye devam ediyorlar. İşçi sınıfı, bundan 5 sene önceki işçi sınıfı değil. Artık onlar da görüyor, kazanımların sokaktan başka bir yerde olmayacağını.”

‘İŞÇİ SINIFI MÜCADELESİ POLİTİK BİR MÜCADELEDİR’

Yapı Yol-İş Örgütlenme Sekreteri Barış Kaya ise sendikanın faaliyet gösterdiği; inşaat, karayolları, kantar, İl Özel İdareleri gibi alanların çok hareketli alanlar olduğunu dile getirdi. Hak gasplarının yoğun yaşandığı sektörde, Türkiye’nin hemen hemen her ilinde eylemler yapıldığını söyleyen Kaya, “Ama bizim dışımızda gelişen bir sınıf mücadelesi var. Ekonomik krizin, sömürünün son raddeye varmasından kaynaklı bir haraketlilik var. Polonez işçilerinin direnişini, Fernas madencilerinin direnişini hep birlikte takip ediyoruz. Bunun politik bir aşamaya geçtiğini çok net tespit edebiliriz. Çünkü herkes yüzünü Ankara’ya döndü. Çünkü işçiler, öğretmenler Ankara’ya yürüyor. Biz de inşaat, karayolları işçileri olarak yüzümüzü Ankara’ya dönüyoruz. Bu sorunun kendisi politik bir sorun. Sorunu böyle tespit ediyorsak, yönümüzün tamamen politik alana yönelmesi gerektiğini düşünüyoruz. Biz buraya ücret hakkı için geldik, hak gaspı için geldik. Ancak işçiler şunu çok iyi biliyor. Bugün sorun çözüldü belki ama yarın yine bu sorun yaşanacak. Çünkü bu sorun mevcut sistemin kronikleşmiş bir sorunudur” dedi.

‘2 MİLYON İŞÇİNİN BULUNDUĞU DEV BİR SEKTÖR’

Kaya, Yapı Yol-İş’in kağıt işçilerinin, inşaat ve karayolu işçilerinin, kuryelerin ve çağrı merkezi işçilerinin de içinde olduğu, çok geniş bir alanda faaliyet gösteren Emeğin Gücü Derneği’nden doğduğunu dile getirdi. Ağustos ayında inşaat, karayolları, İl Özel İdareleri kantar işçilerinin örgütlenmeye başladığı Yapı Yol-İş ismini aldıklarını ifade eden Kaya, “13 Nolu İş kolu” olarak geçen bu alanda, 2 milyonu aşkın kayıtlı işçinin bulunduğunu söyledi.

“Sendikamızın yönetiminde, aktif çalışan işçi arkadaşlar var” diyen Kaya, “Sektör çok hızlı. Özellikle inşaat işçileri açısından söylüyorum; ağustos ayından bu yana 15’i geçen bir eylem sürecinin içindeyiz. Zaman zaman diyalog yoluyla da çözülen eylemler oldu.”

‘AĞUSTOS AYINDA 47 İNŞAAT İŞÇİSİ YAŞAMINI YİTİRDİ’

Kaya, “Mesleğin sorunları çok fazla; meslek hastalıklarından tutun, yaşam şartlarına, geleceksizliğe, iş cinayetlerine kadar çok fazla sorunu olan çok büyük bir sektörden bahsediyoruz. Bu ülkede, sadece ağustos ayında 47 inşaat işçisi inşaatlarda iş cinayetine kurban gitti. İşte bu alanda ihtisas yapmak ve meslek örgütü olarak, taleplerimiz ve mücadelemizle yer almak için Yapı Yol-İş adı altında mücadele ediyoruz” dedi.

Kaya ayrıca, “Türkiye’de işçiler, başka alternatifleri olmadığı için sarı sendikaya mahkum olmuş durumda. Çok ciddi sorunları var işçilerin; skala sorunu gibi, eşit işe eşit ücret gibi, sürgünler ve emeklilik gibi… Özellikle inşaat alanında sigorta primlerinin asgari ücretten yatması gibi çok önemli sorunları var. İnşaat alanının ağır iş koluna alınması, sigorta primlerinin brüt ücret üzerinden yatırılması bizim şu anki en önemli mücadele taleplerimizden. Hatta inşaatın bazı kolları meslek olarak bile görülmüyor. İnsanlar, 65 yaşından sonra inşaatta çalışamazlar. Sigorta primleri asgariden gösterildiği için emekliliklerinde asıl almaları gereken maaşları alamıyorlar ve emeklilik sonrası da tekrardan o inşaatlarda çalışmaya devam etmek zorunda kalıyorlar. Bunlar sektörümüzün ciddi sorunları. Emeklilik yaşının, özellikle inşaat sektörü için kesinlikle düşürülmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.

haber-sariyer.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu